Jak zhubnout? Zařaďte do svého života aerobní pohyb

Jak zhubnout? Zařaďte do svého života aerobní pohyb

Vytvořeno |

Hubnutí může pro někoho znamenat tak trochu nekonečný příběh. Jak zhubnout rychle a bez jojo efektu? Vše začíná úpravou jídelníčku a odvíjí se od jejího důsledného dodržování. Článků o tom, jak si sestavit jídelníček na hubnutí, je spousta, méně často se ale zdůrazňuje důležitost pohybu. Jaký pohyb zvolit, abyste zhubli? Dočtete se níže. 

Pohyb se dělí v zásadě na dva typy. Na aerobní a anaerobní. Co tato dvě cizí slova znamenají? A díky kterému z nich se vám podaří zhubnout?

young attractive fitness girl jogging

Aerobní pohyb vs. anaerobní pohyb

Aerobní pohyb

Aerobní pohyb je takový, při kterém se zvyšuje vaše tepová frekvence a vy spalujete zásoby tuku, které jste si nastřádali. Právě proto je tento pohyb při hubnutí tak důležitý. Tím, že během aerobního pohybu  dodáváte tělu energii z tukových zásob, se tuku zbavujete, ale zároveň nepřicházíte o svalovou hmotu. 

Anaerobní pohyb

Oproti tomu anaerobní pohyb posiluje fyzickou kondici a vytrvalost. Pomáhá vám mít lepší fyzičku a budovat si svaly. Tuk díky němu ale neshodíte. Mezi pohybové aktivity anaerobní se řadí např.: posilování, tanec nebo box. Hlavní problémem, proč anaerobní pohyb při hubnutí nepomáhá, je fakt, že během něj tělo bere energii ze sacharidů a zásoby tuky zůstávají v podstatě nedotčené.

Aerobní sporty

Jaké sporty patří mezi ty aerobní? Především běháníjízda na kolejízda na inline bruslíchnordic walking lyžování nebo třeba plavání. Všechny tyto aktivity můžete provozovat a shodit díky nim pár kil. Musíte je ale provozovat alespoň jednu hodinu, aby měly skutečný efekt. Tuky se totiž ve vašem těle začínají spalovat až po zhruba 30 minutách aerobní aktivity. Aerobní pohyb můžete provozovat i doma, stačí Vám k tomu rotoped, cyklotrenažér nebo stepped. Všechny tyto pomůcky koupíte v kvalitním internetovém obchodě Hop-Sport. Kromě dostatečného času je důležitá také tepová frekvence. Vaše tělo nejlépe hubne, pokud se vaše tepová frekvence pohybuje na 50-60 % svého maxima. Jak tepovou frekvenci spočítat?

Výpočet tepové frekvence:

Maximální tepová frekvence se rovná výpočtu čísla 220-váš věk. Výsledné číslo je hodnota, při které spálíte nejvíce kalorií. Abyste zjistili, jaká je vaše aktuální frekvence během cvičení, pořiďte si speciální chytré hodinky nebo si stáhněte aplikace k takovému měření určené. Hodně štěstí!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *