Pohyb není jen o sportu

Pohyb není jen o sportu

Vytvořeno |

Pod pojmem pohyb si každý představí sportovní aktivitu, běh, posilování, cyklistiku, kolektivní sporty, míčové sporty nebo jakýkoli jiný sport. Doporučení o zdravém životním stylu a aktivním životě nabádá k pohybu, proto si vyznavači fitness života zařadí některou svou oblíbenou sportovní aktivitu a pohyb má ve svém “to do listu” odfajfkované. Je pohyb opravdu pouze o sportu? V dnešním článku se podíváme na další doporučení na pohyb a aktivní životní styl.

close up running shoes fitness women training jogging

Pohyb mimo sportování

Pravidelná sportovní aktivita, pravidelné sportování je důležité a každý by se měl toho držet, pokud chce mít zdravé a vysportované tělo včetně zdravé duše a mysli (sport pomáhá také s psychickou stránku člověka). Ovšem je také pohyb mimo sportování, na který je také důležité klást důraz a věnovat tomuhle pohybu pozornost. Zdravý aktivní život není pouze o každodenním hodinovém tréninku a “mám splněno, žiju aktivně”. V aktivním životě je potřeba se hýbat pravidelně i mimo své nastavené tréninky. A jaký pohyb zařadit?

Chůze – nejpřirozenější pohyb, který můžeme vykonat. Na kratší vzdálenosti volte procházky a chůzi místo automobilů. Denní doporučení je deset tisíc kroků, ovšem čím více, tím lépe.

Domácí činnosti – možná to někoho překvapí, ale i takový běžný domácí úklid se počítá do pohybu. Při úklidu se nejen hýbete, ale také pálíte poměrně dost kalorií a navíc vykonáváte prospěšnou věc. Vytírání, vysávání, žehlení, utírání prachu, to vše můžete zařadit do svého dne.

Zahradní práce – pokud vlastníte dům se zahradou, také práce na zahradě je pohybová aktivita, při které se nejen hýbete, ale také pálíte kalorie. Například při sekání trávy spálíte podobné množství kalorií jako při krátkém domácím workoutu.

Dětské hry – pokud máte malé děti nebo sourozence, hraním si na schovku, bábu nebo na takzvanou “bombu, povodeň, skrýš” se také pořádně zapotíte a rozhýbete své tělo.

Tanec – tancování není považované jako sport, ovšem při hodinovém, rytmickém a dynamickém tancování spálíte porovnatelné množství kalorií jako při chůzi na běžeckém páse a při tanci si navíc užijete spoustu zábavy.

Pohyb je důležitý, je důležitý pro naše psychické i fyzické zdraví, proto pravidelně zařazujte sportovní aktivity do svých dní a nezapomínejte se hýbat i mimo sport.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *