Jak na zdravé dezerty

Vytvořeno |

Odpolední káva se sladkým dezertem je pro většinu lidí neodmyslitelnou částí dne. V dietách či zdravém životním stylu lidé nejčastěji bojují s odepřením si dezertů a sladkých pokrmů (je dokázáno, že existuje také závislost na cukru). V dnešním článku se dozvíte stručný manuál, jak si upéct/udělat zdravý dezert, který Vám vynahradí nezdravé, přeslazené dezerty a navíc tělu dodá důležité živiny včetně minerálů a vitamínů.

cupcake baking background with kitchen utensils

Stručný manuál jak na zdravé dezerty

Nezdravé dezerty jsou nezdravé především díky vysokému obsahu cukru.

Jak nahradit cukr? Je více vhodných variant, čím cukr nahradit. Jedna z možností je med, stévie nebo agáve sirup. Další možností je zařazení proteinových prášků, které dezert nejen “osladí”, ale dodají také velké množství kvalitních bílkovin. Další možností je přidání ovoce, zejména ovoce s vyšším obsahem cukrů – banány, jablka, hrušky, které dezertu dodají cukry, ale jedná se o “zdravé cukry”, které obsahují také vitamíny. V neposlední řadě je nutné zmínit možnost použití umělého sladidla (takzvané “flavdrops” nebo jiná dochucovadla), které v malé míře organismu nijak neuškodí.

Jak nahradit mouku? Mouka je další složkou, která dělá dezerty nezdravými. Mouka jde lehce nahradit celozrnnou či žitnou moukou, která je vhodnější a zdravější variantou. Nejlepší a nejzdravější možností jsou ovesné vločky, které namleté perfektně nahradí mouku a navíc obsahují velké množství vlákniny a komplexních sacharidů, které tělo rádo uvítá.

Jak nahradit smetanové náplně? Korpus už je zdravě nahrazen a nyní je potřeba se zaměřit také na smetanové (či jiné) náplně. Náplň dezertů lze udělat z odtučněného tvarohu, který se nabízí jako nejvhodnější varianta, obsahuje totiž velké množství bílkovin a minimální množství tuků. Další variantou jsou řecké jogurty, nízkotučné jogurty, případně zakysané smetany se sníženým obsahem tuku.

A čím zdravý dezert vylepšit?

Zdravé dezerty je možné doplnit také o zdravé tuky – vlašské ořechy, mandle, kokos nebo jiný druh ořechů. Ořechy dezertu dodají na chuti a tělu doplní zdravé tuky.

Každý nezdravý recept včetně dezertů lze nahradit zdravou variantou. Nejprve si musíme uvědomit, jaké suroviny jsou nezdravé a jak je nejlépe nahradit. V dnešní době je na trhu spoustu “náhradních, zdravých surovin”, kterých můžete využít při pečení svých dezertů (například “zero topingy”, kokosové mouky, rýžové mouky apod.)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *