Vitamín B vám pomůže získat energii a vitalitu

Vytvořeno |

Provází vás často pocit únavy a vyčerpanosti, máte málo energie nebo trpíte infekcemi a záněty? Nepochybně máte nedostatek vitamínů skupiny B. Jsou to ve vodě rozpustné látky, které si organismus nedokáže vyrobit sám, proto mu je musíme doplnit vhodnou stravou nebo pomocí výživových doplňků. Představují komplex vitamínů B1, B2, B3, B5, B6, B9 a B12 podporujících správnou činnost kardiovaskulárního i nervového systému, imunity a také dodají množství potřebné energie.

Vše co potřebujete vědět o vitaminu B.

Vitamín B1 – Thiamin

Tento druh vitamínu je velmi důležitý pro všechny věkové kategorie. Je obzvlášť nezbytný během těhotenství, v období dospívání, ale i stáří a také pro ty, kteří se věnují těžké fyzické i duševní práci. Jeho nedostatek se projevuje srdečně – cévními chorobami, zvýšenou únavou, svalovou slabostí, zánětem nervů a snížením celkové tělesné kondice. Najdete ho v hovězím mase, pšeničných klíčcích, hrachu a fazolích.


Vitamín B2 – Riboflavin

Pomáhá přeměňovat cukry a tuky na životodárnou energii a zároveň přispívá k tvorbě červených krvinek, čímž předchází vzniku anémie projevující se slabostí, bledostí a vyčerpaností. Kromě toho posiluje sliznice trávicích, dýchacích a močových orgánů. Pokud ho máte v těle nedostatek, projeví se to záněty na sliznicích očí, nosu, hrdla, průdušek, žaludku i ledvin. Obsahují ho mléčné výrobky, ryby, maso, mrkev i ořechy.


Vitamín B5 – Kyselina pantothenová

Volají ho i vitamín krásy, protože příznivě ovlivňuje kvalitu naší kůže, vlasů a nehtů. Pokožka je díky němu hladká, elastická, bez vrásek a působí zdravě a mladistvě. Vlasy vynikají pevností, pružností, bohatým objemem a zářivým leskem. Kyselina pantothenová udržuje dobrou zrakovou ostrost, dokáže účinně bojovat s nepřiměřeným stresemzlepšuje činnost žaludku, jater a střev, regeneruje tkáně, pozitivně ovlivňuje nervový systém a brání ucpávání cév a následnému vzniku aterosklerózy. Mezi jeho zdroje patří ovesné vločky, houby, zelí a brokolice.


Vitamín B6 – Pyridoxin

Podílí se na tvorbě neurotransmiterů – látek přenášejících nervové vzruchy mezi nervovými buňkami. Tím významně podporuje činnost a funkce mozku, schopnost lépe se učit, soustředit se a zapamatovat si. Má pozoruhodný vliv  na hormonální aktivitusprávnou srdeční frekvenci, spánek, chuť k jídlu, náladu, pocity úzkosti a strachu. Proto, pokud jsou vašimi společníky nervozita, stísněnost a deprese, sáhněte právě po tomto vitaminu. Objevíte ho v ovoci, banánech, broskvích i slunečnicových semínkách.


Vitamín B9 – Kyselina listová

Účastní se při tvorbě červených krvinek i krevních destiček. Její blahodárný vliv na vývoj plodu během těhotenství je neocenitelný. Brání totiž tomu, aby se vývoj plodu nezpomalil nebo nezastavil a u dítěte se neprojevily vývojové defekty nervové trubice, srdce i končetin. Má úžasnou schopnost snižovat hladinu homocysteinu – aminokyseliny poškozující stěny cév, což může vést ke vzniku infarktu myokardu i cévní mozkové příhodě. Její podíl najdete v zelené listové zelenině a vnitřnostech.


Vitamín B12 – Kobalamin

Je skvělý nejen při krvetvorbě, ale podílí se i na tvorbě myelinu – základní látky mozku a míchy, která vytváří ochranný obal pro nervová vlákna. Osvědčil se při léčbě chudokrevnosti, zánětlivých onemocněních žlučníku a jater, poruchách soustředění, únavě, nervozitě, degenerativních onemocněních míchy, v těhotenství a při rekonvalescenci po operacích. Získáte ho konzumací červeného masa, tresky a sýrů.

Vitamíny skupiny B si můžete zakoupit v kterékoli lékárně. Doporučujeme Vám využít naše slevové kódy DrMax nebo slevové kupóny Pilulka.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.