Proč si dopřát chilli papričky? Jejich silou budete ohromeni

bowl pepper scaled

Proč si dopřát chilli papričky? Jejich silou budete ohromeni

Vytvořeno |

Pálení jazyka a ústa jako v ohni. Ano, řeč je o chilli papričkách. Jen málokdo vydrží jejich pálivost. A ten, kdo jí vydrží, rozhodně bude profitovat z jejich účinků. Jsou zdravé, chuťově dokonalé, ale bohužel jejich dráždivé účinky jen málokdo snese. Látka, která stojí za ostrostí, se nazývá kapsaicin. Ten je ale rozpustný v tucích, takže pokud si po jídle, ve kterém je obsaženo chilli, dopřejete sklenici mléka nebo jiný mléčný výrobek, ostrá chuť se neutralizuje a ostrost v ústech bude mírnější. Ale proč byste si vůbec měli chilli papričky dopřát?

Prevence obávané rakoviny

Pálivý kapsaicin funguje jako ochrana proti vzniku nádorových buněk. Jeho sloučeniny se vážou na rakovinné buňky a ničí je. Je známo, že kapsaicin chrání především muže před vznikem rakoviny prostaty. Existují ale i další studie pocházející z Nottinghamské Univerzity, které odhalily pozitivní účinky a podporu při léčbě rakoviny slinivky břišní a plic. Ideální tedy bude, když zařadíte 300 miligramů kapsaicinu třikrát týdně. Takové množství odpovídá třem papričkám střední velikosti.   

Pomohou vám zhubnout

Je to až k údivu, ale věřte, že takové chilli papričky vám mohou pomoci zhubnout. Stačí jedna čajová lžička denně a zrychlí se vám metabolismus až o dvacet procent. To je jistě dobré. Nehledě na to, že papričky zvyšují pocit sytosti a omezují chutě na sladké, tučné, ale i slané. Takže po obědě vás díky papričkám mohou přejít chutě na sladký dortík.   

Tělu prospěšné minerální látky a vitamíny

Například známé feferonky obsahují 13 % denní doporučené dávky železa, 13 % mědi a 8 % draslíku. Tím jistě výčet nekončí. Obsahují také mangan a hořčík. Pokud si dopřejete, byť jen jednu papričku, dodáte tělu 0,5 miligramů železa. Příklad: Další zelenina bohatá na železo je jistě brokolice. Sto gramů této zeleniny obsahuje stejné množství železa, ale pokud porovnáme velikost a množství zeleniny, vítězí chilli papričky. A to nemluvě o vysokém množství vitamínu C, který je v chilli obsažen. Ve sto gramech papriček je až 240 % doporučené denní dávky. 

close up hot red chilean pepper

Sníží špatný cholesterol a reguluje cukr v krvi

Další výhodou, a ne malou výhodou, je snížení špatného cholesterolu v krvi, tedy LDL. Tím pádem riziko srdečního selhání klesá o velké procento. Na druhou stranu berte v potaz to, že i přes pojídání chilli papriček, byste své srdce měli udržovat v dobré kondici. Stejně tak působí kapsaicin na cukr v krvi. Snižuje množství vzniklého inzulinu po jídle.   

Antioxidanty

Nesmíme opomenout ani antioxidanty, kterými jsou chilli všeho druhu přímo nabité. Obsahují vitamín C, ale také betakaroteny a jiné tělu potřebné sloučeniny. Proč jsou takové látky pro tělo důležité? Protože ničí volné radikály a zabraňují jejich vzniku. Naše tělo je jednoduše zdravější a méně náchylné k onemocnění.   

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *