Jak na zdravé grilování

Jak na zdravé grilování

Vytvořeno |

Léto je časem nejen teplého a slunečního počasí, koupání a opalování, ale také časem grilování. Lidé mění večeře v restauracích za večeře ve venkovních terasách se známými a také oběd často místo vaření ugrilují na rozehřátém grilu. Je grilování nezdravé? Nebo je možné grilovat také v dietě nebo v rámci zdravého životního stylu? V dnešním článku se podíváme na odpověď a také na tipy, jak si grilování užít i v dietě.

Grilování a zdraví

Jsou dva důvody, proč je grilování nezdravé. První důvod je, že při grilování vznikají zdraví škodlivé látky (konkrétně látky PAU a HCA). Tyto látky vznikají při rozkládání tuku, který z masa odtéká do uhlí a tyto látky se poté opět teplým vzduchem dostanou zpět na grilované maso (případně zeleninu, rybu).

Druhým důvodem je výběr grilovaných surovin, tento důvod úzce souvisí s prvním, při výběru tučného masa si nejen zvýšíte kalorický příjem včetně příjem tuků, ale také zvýšíte množství nezdravých látek, které z tučných potravin vznikají při grilování.

Na oba důvody ovšem existuje řešení.

Tipy, jak grilovat zdravě

1. Vybírejte si zdravé potraviny

2. Místo klasického chleba vybírejte zdravé varianty přílohy

3. Alkohol a sladké nápoje vyměňte za čistou vodu

4. Připravte dostatek zeleniny

5. Místo dezertu nakrájejte meloun

Vybírejte si zdravé potraviny a suroviny, které na gril dáte. Místo tučné krkovice zvolte libové hovězí maso, vepřovou panenku, drůbeží maso nebo ryby. Klasický chléb vyměňte za pečené brambory, které Vás navíc déle zasytí. Na kalorické omáčky zapomeňte a raději zvolte hořčici nebo nízkokalorické omáčky, které jsou běžně dostupné, ale neobsahují téměř žádné kalorie. Alkohol je také často nápojem, který grilování doprovází, jedná se však o prázdné kalorie, které do diety ani zdravého životního stylu nepatří, proto alkohol omezujte a místo slazených nápojů si dejte čistou vodu ochucenou o lístky máty a citrón. Na posezení připravte také dostatek čerstvé zeleniny, připravit můžete také zeleninový salát doplněný o sýr. A co bude dezertem? Nakrájejte vodní meloun, který Vám nejen zažene chuť na sladké, ale také Vás osvěží.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *