young female trainer exercising gym scaled

Jak na svou první návštěvu posilovny

Vytvořeno |

Chcete začít žít zdravým životním stylem, máte upravený jídelníček a teď vybíráte pohybovou aktivitu, kterou zařadíte a nejvíce se Vám zamlouvá posilování? Překážkou je ovšem to, že jste nikdy v žádné posilovně nebyli ani necvičili a první návštěvy se obáváte, proto raději svou premiéru odsouváte na neurčito? Nemusíte se bát, v dnešním článku se podíváme krok po kroku na Vaši první návštěvu a uvidíte, že není čeho se obávat, ba naopak, nakonec zjistíte, jak skvěle se v novém prostředí cítíte.

Domácí příprava do fitness centra

Vše už začíná doma, kde si musíte zabalit tašku s potřebnými cvičebními pomůckami a vhodným oblečením. Nebojte, pod pojmem cvičební pomůcky není nic jiného než ručník, pevná obuv (ideálně s nízkou podrážkou), láhev vody a sportovní pohodlné oblečení.

Přes dveřní práh v posilovně

Nyní už se nacházíte za dveřmi fitness centra, kde následuje recepce. Na recepci si zaplatíte vstup (každá recepce a každé fitness centrum má jiné podmínky a jiné postupy při placení), kde se zeptáte na lokaci šaten, které slouží k převlečení.

Nejdříve začněte krátkým rozehřátím, které můžete provést na běžeckém pásu, na cyklotrenažeru nebo takzvaném orbitreku. Použít můžete také klasické švihadlo, důležité je zahřát organismus. Po krátkém rozehřátí následuje zahřátí cvičených svalových partií a kloubů – jako začátečník budete pravděpodobně cvičit celé tělo, proto si zahřejte celé tělo – pár dřepů, kliků, za použití lehkých jednoručních činek pár upažování, předpažování, tlaků, několik výpadů a shybů (pokud zvládnete).

Nyní už přecházíme ke strojům, pokud jste úplní začátečníci a stroje vidíte poprvé, nebojte jít na recepci a požádat o pomoc. Se zátěží to nepřehánějte, méně je někdy více a pamatujte, že technika je vždy na prvním místě, proto si dejte svůj první trénink s lehčími váhami bez svalového vyčerpání (mohlo by dojít až ke svalové horečce, která Vás může odradit od příští návštěvy).

Na závěr se nezapomeňte protáhnout, k protažení můžete použít roller (který už má k dispozici téměř každé fitness centrum).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.