Jak si přivydělat díky Instagramu
Vytvořeno |
Instagram je jedna z nejoblíbenějších sociálních sítí. Společně s Facebookem a Twitterem tvoří nejnavštěvovanější sociální sítě, což je také důvod, proč se stala z Instagramu velká marketingová zbraň a spousta firem a společností využívá k prodeji svých produktů nebo služeb právě Instagram.
V dnešním článku se dozvíte, jak si díky Instagramu můžete přivydělat i Vy. Vámi myslíme ty, kteří nevlastní firmu ani společnost. Díky jednoduchým tipům a radám můžete získat atraktivní profil, který zaujme právě firmy a společnosti a díky tomu si přivyděláte.

Spolupráce na Instagramu
Jak již bylo zmíněno, také jako fyzická osoba, která nevlastní žádnou firmu ani nemá zájem prodávat žádné své služby či produkty, si může přivydělat díky této sociální síti. V druhé části článku vám poradíme, jak na to.
V první řadě si však uvedeme dva hlavní typy spoluprací a vysvětlíme, jak takové spolupráce fungují.
Barter
Prvním tipem spolupráce je takzvaný barter.
Barterová spolupráce je každá spolupráce, za kterou nedostanete zaplaceno, ale výměnou za reklamu obdržíte produkt či službu zcela zdarma.
Placená
V případě placené spolupráce získáte také finanční odměnu, na které se předem dohodnete. Může se jednat o jednorázovou spolupráci či dlouhodobou.
Využití slevových kódů
Společnosti také nabízí formu spolupráce, kdy získáte například produkt zdarma a následně získáváte určité procento z prodeje, který se uskutečnil díky vám. Takové spolupráce většinou fungují díky slevovým kódům.
Podmínky spolupráce
Každá spolupráce má své podmínky, na kterých je třeba se domluvit předem.
Jaké podmínky jsou podstatné?
- Forma spolupráce – barter/placená/slevové kódy
- Výše finanční odměny, pokud se jedná o spolupráci placenou
- Počet postů
- Forma propagace
- Počet Instastories
- Použití hashtagů a označení
Jak získat spolupráce?
Teď, když už víte, jak takové instagramové spolupráce fungují, se podíváme, jak vybudovat profil, se kterým získáte nabídky.
Zaměření – niché
V první řadě se zamyslete, jakým směrem svůj profil chcete vést. Zaměření, neboli niché celého profilu je důležité. Podle toho, jaké zaměření profil bude mít, bude získávat jiné nabídky.
Například sportovci získají spíše nabídky na spolupráci a propagaci sportovních doplňků než-li maminky na mateřské. Nemusíte mít pouze jedno zaměření a přidávat pouze fotky, kde zrovna sportujete nebo si hrajete se svou dcerou.
Z vašeho profilu by však mělo být jasné, o co vám jde. Jaký život žijete a co chcete předávat.
A jaká zaměření jsou lákavá?
- sportovci, fitness
- cestování
- vaření
- zdravý životní styl
- život na „vysoké“ noze
- mateřství
- profesionální fotografie
- móda
Přirozenost
Dalším krokem je přirozenost.
Mějte svůj profil autentický a přirozený. Nesnažte se svůj profil vyšperkovat oproti realitě.
Lidé rádi uvidí, že také vy někdy nemáte svůj den. S negativitou to však nepřehánějte, ale občasně můžete přidat něco z kategorie #reallife.
Konzistence
Důležitou roli hraje také konzistence.
Nevzdávejte se během pár týdnů. Vybudovat atraktivní profil se sledujícími, kteří vás budou sledovat z určitého důvodu (ne jen proto, že jste je zaplatili nebo nalákali polonahými fotkami či soutěžemi) chvíli trvá.
Proto přidávejte konzistentně, jednotlivé příspěvky si můžete naplánovat, aby vám také ladily na profilu.
Důvod proč
Důležitý je také důvod proč.
Mějte důvod, proč by vás lidé měli sledovat. Zamyslete se, zda předáváte hodnotu, kterou vy sami byste chtěli sledovat.
Příspěvky můžete obohatit o cenné informace z vašeho zaměření.