Jak se vyhnout negativním myšlenkám

Vytvořeno |

Každý známe pocit, kdy zkrátka nemůžeme přestat myslet na nějaký problém. V duchu si poté přehráváme nejhorší možné dopady daného problému a co vše je špatně. Negativní myšlení ovlivňuje také naše chování, kterým můžeme zkazit náladu dalším lidem, kteří negativní vlnu budou šířit dále. Proto přináším pár tipů, jak se vyvarovat negativnímu myšlení. 

woman sitting in yoga pose on the beach

Když vám řeknu, ať nemyslíte na fialového slona, na co myslíte?

Tohle určitě znáte, nejde přestat myslet na něco, co zrovna vidíte nebo slyšíte. Proto pokud si budete opakovat a zakazovat si, myslet na nějaký problém či se snažit vytěsnit negativní myšlenku, dost možná si ji spíše připomenete. Tahle myšlenka může negativně ovlivnit celý váš den. 

Neříkejte si proto, na co myslet nechcete. Ale vždy, kdy vás napadne cokoliv negativního či si začnete lámat hlavu nad problémem či situací, kterou stejně ovlivnit nemůžete, zkuste myslet například na fialového slona. Nemůžete totiž myslet na dvě věci zároveň, proto se naučte používat tuto techniku. 

Nemusíte myslet na fialového slona, ale je to něco, co nezapomenete, možná vám to dokonce vykouzlí úsměv na tváři a odvede to vaše myšlenky od negativního a kritického myšlení. 

Meditujte

Na zvládání negativních myšlenek je skvělá meditace. Samozřejmě nemá každý čas a prostor několikrát denně se položit do řízené meditace. Pod meditací si ale nemusíte představit hned několika minutové povídání a poslouchání všemožných uklidňujících zvuků při sezení v tureckém sedě a u zapálené aroma svíčky.

Meditace může trvat pouze minutu, dvě, kdy si při náročných a negativních situací například představíte sami sebe na klidném místě, může se jednat o pláž při západu slunce. Těch pár minut poté věnujete klidnému a hlubokému dýchání a myšlenky směřujete pouze na pláž a zapadající slunce. Takováto krátká meditace vám také pomůže se uklidnit a naladit se na pozitivní vlnu. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.