Jak si vybrat protein?

Vytvořeno |

Rozhodli jste se investovat do koupi proteinu, ale nevíte si rady, jaký vybrat? Zajímá vás dělení proteinů a hledáte ten vhodný právě pro vás? V dnešním článku vám s výběrem poradíme a zjistíte, jaké druhy proteinu najdete a jaké mají jednotlivé druhy výhody i nevýhody.

4850

V první řadě

V první řadě je třeba uvést, že protein není náhrada jídla a nestačí pouze pít proteinový shake s domněním, že vám díky tomu porostou svaly a začnete ztrácet tuk. Také se nemusíte bát, že po zařazení proteinu do vašeho jídelníčku, se vaše svaly desetkrát zvětší. Tuto obavu mívají právě ženy. 

Protein je vhodný pro ty, kteří nejsou schopni získat bílkoviny ze stravy. Jedná se tedy o bílkovinu, která je potřebná pro růst svalů. Příjem bílkovin by měl být alespoň okolo 1,5 gramu až 3 gramů na kilogram hmotnosti. Záleží, jaké jsou vaše cíle. Avšak nikdo by se neměl dostat pod příjem 90 gramů bílkovin za den. 

Díky dostatku bílkovin ve stravě získáte lepší postavu. Proto, pokud nejste schopni ujíst dostatečný příjem bílkovin, můžete si pomoci proteinem jako doplňkem stravy. Také je protein skvělý jako sladidlo a dochucovadlo sladkých pokrmů. Díky přidání proteinu můžete vynechat cukr, získáte sladkou chuť a ještě do sebe dostanete bílkoviny. Protein lze použít do všech dezertů a sladkých pokrmů. 

Proč si pořídit protein jako doplněk stravy:

  • Pro zvýšení příjmu bílkovin
  • Jako náhradu sladidla
  • Pro lepší chuť sladkých jídel
  • Pro náhradu jídla (lze využít, pokud nestíháte či před a po tréninku)
28901

Druhy proteinů

Protein se dělí na syrovátkový proteinový koncentrát, izolát, hydrolyzát, kasein a vícesložkový protein.

Není to tak, že díky jednomu druhu proteinu vám porostou více svaly a po druhém budete více hubnout. Každý druh proteinu má své výhody i nevýhody, některé obsahují laktózu, některé nikoli. 

Pojďme se tedy podívat na jednotlivé druhy proteinů a jejich výhody i nevýhody. 

Syrovátkový koncentrát

Jedná se o nejzákladnější zpracování syrovátky. Jedná se o kvalitní protein, který je vhodný pro všechny, kteří netrpí intolerancí na laktózu. 

  • kvalitní
  • cenově dostupný
  • nízký obsah tuků a sacharidů
  • vhodný pro běžnou populaci a sportovce

Syrovátkový izolát

Tento protein obsahuje ještě méně tuků a sacharidů než koncentrát, proto je vhodný do diety. Téměř nikdy neobsahuje laktózu, takže nezatěžuje trávení a je vhodný také pro ty, kteří mají intoleranci na laktózu. Je často označovaný jako protein do diety či protein na hubnutí. 

  • lehce stravitelný
  • skvělý do diety
  • lepší vstřebatelnost bílkovin než u koncentrátu

Syrovátkový hydrolyzát

Tento protein je štěpený u izolátu nebo koncentrátu. Je nejrychleji vstřebatelný a stravitelný bez obsahu tuků a sacharidů. Řadí se do proteinu pro vrcholové sportovce, kteří potřebují do těla rychle dostat větší dávku bílkovin. Je vhodný před či po tréninku. 

  • nejrychlejší vstřebatelnost bílkovin
  • bez tuků a sacharidů
  • pro profesionální sportovce
  • cenově dražší

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *